Kundservice

Om Tele2 Play


Vad är Tele2 Play?

Tele2 Play är vår streamingplattform och app som du använder när du tittar på dina kanaler och streamingspaket.

Har du mobilabonnemang eller bredband från Tele2 eller Boxer (endast bredband) kan du köpa streamingpaket från Tele2. Har du tv från Tele2 ingår streamingpaket från Tele2 i ditt tv-abonnemang.

Streamingpaket från Tele2

Film & Serier
Vårt standardpaket medunderhållning i världsklass för hela familjen. Streama populära filmer, serier och dokumentärer från mängder av olika streamingtjänster som Viaplay, SkyShowtime och Nordisk Film+.

  • Viaplay Film & Serier
  • SkyShowtime
  • Innehåll från National Geographic Now, Cartoon Network, Cartoonito, Godare, Hopster, Nordisk Film+, Filmfavoriter, Kritic
  • Exklusiva filmer & serier

Läs mer om Film & Serier

Film, Serier & Sport
Vårt mellanstora streamingpaket laddat med all sport som ingår i Viaplay Medium, exempelvis fotboll, handboll och vintersport. Dessutom ingår all underhållning från paketet Film & Serier.

  • Viaplay Medium
  • SkyShowtime
  • Innehåll från National Geographic Now, Cartoon Network,Cartoonito, Godare, Hopster, Nordisk Film+, Filmfavoriter, Kritic
  • Exklusiva filmer & serier

Läs mer om Film, Serier & Sport

Film, Serier & Sport Premium
Vårt största streamingpaket, fyllt till bredden med sport i världsklass. Här får du som sportälskare allt du kan önska dig med sporträttigheter för Premier League, Formel 1, NHL och mycket mer. Dessutom ingår all underhållning från paketet Film & Serier.

  • Viaplay Total
  • SkyShowtime
  • Innehåll från National Geographic Now, Cartoon Network, Cartoonito, Godare, Hopster, Nordisk Film+, Filmfavoriter, Kritic
  • Exklusiva filmer & serier

Läs mer om Film, Serier & Sport Premium

Streamad Tv (tillval)

Tillvalstjänsten Streamad Tv kan du lägga till om du har någon av streamingpaketen från Tele2.

  • Lägg till 18 HD-kanaler till ditt Tele2 Play streamingpaket

Tele2 Play för dig med tv-abonnemang

Har du tv-abonnemang från Tele2 eller Boxer ingår alltid Tele2 Play med innehåll som motsvarar ditt tv-abonnemang. Logga in med BankID eller ditt Tele2-konto för att börja titta.

  • Film & Serier ingår i abonnemanget Tv Standard
  • Film, Serier & Sport ingår i abonnemanget i Tv Flexibel
  • Film, Serier & Sport Premium ingår i abonnemanget Tv Premium

Tele2 Play för dig med grundutbud

Bor du i en fastighet som är ansluten till Tele2 och har grundutbudet behöver du först aktivera Tele2 Play för grundutbud för att se dina tv-kanaler i vår app eller via dator.

Tele2 Play för dig med TiVo

För dig som har en TiVo-box har du tidigare kunnat fjärrstyra inspelningar med hjälp av Tele2 Play-appen. TiVo-boxen blir allt mer svår för oss att supportera och därav så kommer vi behöva ta bort möjligheten att fjärrstyra inspelningar.

Det betyder för dig som kund att om du har en äldre appversion av Tele2 Play än det vi listar här under, så kommer du behöva att uppdatera denna för att kunna fortsätta avnända Tele2 Play-appen.

Apple: 8.27
Android: 8.15

Kom igång

Förbered dina olika enheter

Ladda ner appen Tele2 Play via

  • App Store för iOS
  • Google Play för Android
  • Android TV (Tele2 Play laddas hem via Google Play Store)
  • Apple TV (Tele2 Play laddas hem i App Store i din Apple TV)
  • Samsung TV (Tele2 Play laddas hem i Samsung Smart TV app Store)

Se till att du alltid har den senaste versionen genom att tillåta automatisk uppdatering på din enhet.

Använder du dator? Om du använder en dator loggar du in på tele2play.se. Tele2 Play på dator fungerar på både Mac och PC.

Beställ streamingpaket

För att beställa ett streamingpaket på Tele2 Play gå tillbaka till startsidan på tele2play.se och där väljer du det paket du vill beställa.

Beställ Tele2 Play för grundutbud

Om du har Tele2 Play för grundutbud behöver du först registrera dig innan du kan logga in. Se om du kan registrera dig på denna sida. Du loggar in med dina användaruppgifter i appen för Tele2 Play (för iOS eller Android) eller via webben på tele2play.se. Inloggningsuppgifter är BankID.

Logga in i Tele2 Play

Har du redan ett konto kan du logga in på tele2play.se genom att klicka på Logga in i övre högra hörnet. Du kan logga in med följande uppgifter:

  • BankID: Oavsett om du är Tele2, Tele2 Play eller Boxer-kund så kan du enkelt logga in med BankID
  • Med kontouppgifter Tele2: Är du tv kund hos Tele2 så kan du också logga in med ditt kundnummer och lösenord.
  • Mejl och lösenord: Är du Tele2 Play-kund och köpt tjänsten online så fick du även välja en mejladress och lösenord vid ditt köp. Har du köpt tjänsten via en återförsäljare eller kundservice så kan du lägga till detta inloggningssätt via länken https://www.tele2play.se/aktivera Tänk på! Du kan alltid logga in med BankID.

  • Med Boxerkonto: Du som Boxer-kund kan också logga in med ditt Boxer-konto. För att kunna använda detta inloggningssätt så behöver du först skapa ett Boxer-konto, om du inte redan gjort det så går det att göra via denna sidan https://www.boxer.se/konto/bekrafta. Boxer-kontot kan du även använda för att logga in på Boxers Mina Sidor.

Profiler

Med profiler har du möjlighet att skapa din egna "Min lista", "Fortsätt titta", "Favoritkanaler" och rekommendationer baserat på individuella tittarvanor i familjen.

  • Du kan ha max 5 stycken profiler totalt. Huvudprofilen kan ej raderas och räknas som en av de 5 profiler du kan skapa.
  • Du kan strömma material med två olika enheter samtidigt.
  • Köplås på profiler. Du kan enkelt ställa in en fyrsiffrig pin-kod som gäller på alla profiler så du undviker överraskningar på fakturan. Du aktiverar köplåset via din Webbläsare under Inställningar på ditt konto.

Skapa profiler

När du loggar in första gången i Tele2 Play så kommer Huvudprofilen med namnet Min Profil finnas direkt och du kan ändra namn och färg på denna genom att klicka på Hantera profiler. Vill du lägga till fler profiler så klickar du på Lägg till och kan där namnge och välja färg på en ny profil.

Bra att veta!

  • Specifika profiler som filtrera innehåll anpassat för barn (också kallat barnprofiler) finns inte.
  • Pin-koden för köplås går att byta från samtliga profiler.

Registrera Viaplay

Viaplay är en streamingtjänst som ingår i våra streamingpaket och i tv-abonnemang från Tele2 och Boxer. Välj den guide som stämmer in på det du har enligt nedan.

Viaplay ingår i mitt streamingpaket

  1. Du registrerar dig på signup.viaplay.se/tele2
  2. Ange Tele2 Play (utan tv-abonnemang) som leverantör.
  3. Ange ditt kundnummer. Du hittar ditt kundnummer i din mejlbekräftelse från Tele2 Play.
  4. Ange ditt födelseår (ÅÅÅÅ).
  5. Ange valfri mejladress.
  6. Tryck på Fortsätt och följ instruktionerna.

Viaplay ingår i mitt tv-abonnemang eller som tillval
Oavsett om ditt Viaplay ingår i ditt tv-abonnemang från Tele2 eller om du har något av V-paketen som tillval registrerar du dig enligt beskrivningen nedan.

  1. Du registrerar dig på signup.viaplay.se/tele2
  2. Ange Tele2 (tv-abonnemang) som leverantör.
  3. Ange ditt kundnummer. Du hittar ditt kundnummer på din senaste faktura, i mejlbekräftelsen eller genom att logga in på Mitt Tele2.
  4. Ange ditt postnummer. Använd postnumret på din faktura.
  5. Ange en valfri mejladress.
  6. Tryck på Fortsätt och följ instruktionerna.

Tänk på!
Vi vill göra dig uppmärksam på om du tecknar ett nytt V sport, V series & film eller V premium paket kan det ta upp till 24 timmar innan du kan registrera ett konto hos Viaplay.

Glömt lösenord

Har du glömt ditt lösenord för att logga in på Tele2 Play? Klicka här för att återställa ditt lösenord.

Ändra mejl och lösenord

Du kan när som helst ändra din mejl eller ditt lösenord på Mitt Konto på Tele2 Play.

Ändra din mejladress

  1. Logga in med BankID eller Mejl och lösenord.
  2. Klicka på Profil ikonen uppe till höger
  3. Välj Mitt konto.
  4. Klicka på Ändra kontouppgifter.
  5. Klicka på Spara ändringarna.

Ändra ditt lösenord

  1. Logga in med BankID eller Mejl och lösenord.
  2. Klicka på Profil ikonen uppe till höger.
  3. Välj Mitt konto.
  4. Klicka på Byt lösenord.
  5. Skriv in ditt nuvarande lösenord samt ditt nya lösenord.
  6. Klicka på Spara ändring.

Användande

Titta i flera enheter

Du kan registrera fem olika enheter för användning av Tele2 Play, detta sker automatiskt när du loggar in första gången med en enhet. Du som har ett digital-tv-abonnemang hos oss kan se på tv eller film på två enheter samtidigt.

Gäller en enhet åt gången om du har Tele2 Play för grundutbud.

Titta utomlands

Tele2 Play fungerar inom hela EU. Programbolagens sändningsrättigheter är utformade på ett sätt som begränsar våra möjligheter att spela upp innehåll utanför EU.

Villkor

Allmänna villkor

Tele2s privatkundsvillkor gäller för användning av tjänsten.

Läs om hur vi använder dina uppgifter och hur länge de lagras. Här hittar du vår integritetspolicy och information om hur vi jobbar med cookies.

Mätningar av Nielsen

Tele2 mäter videouppspelning som sker på Tele2 Play i samarbete med Nielsen. Mätningarna som sker är anonymiserade och används av Nielsen i marknadsanalyssyfte, till exempel för att generera Nielsen TV Ratings. För mer information om Nielsens sekretesspolicy läs här. Du kan neka till att delta i Nielsens videomätningar som görs via en webbrowser här. För vår mobilapplikation så kan du neka till att delta i Nielsen videomätningar från applikationen.

Teknik

Plattformsstöd

Tele2 Play finns tillgängligt för följande plattformar:

App - iOS

  • iPad: iPadOS 14.x och senare
  • iPhone: iOS 14.x och senare

App - Android

  • Smartphone och surfplatta: 5.1 och senare

App - Android TV

  • Androidversion 5.1 och senare

App - Apple TV

  • Apple TV (Apple TV 4 och senare): tvOS 15.X och senare.

App - Samsung TV

  • Samsung Smart tv från 2018 och framåt

Chromecast

  • Google Chromecast Generation 2 eller senare.
  • Google Nest Hub
  • Enheter, som t.ex. TV-apparater med inbyggt stöd för Chromecast och har Chrome Version 60 eller senare.

Webbläsare - Windows

Windows      Internet Explorer      Microsoft Edge      Firefox      Chrome
7Stöds ej90+88+90+
8.1Stöds ej90+88+90+
10Stöds ej90+88+90+

Webbläsare - Mac OS X

OS X      Safari      Firefox      Chrome      Microsoft Edge
10.14+14+88+90+90+

Hur påverkas din datamängd?

Streaming slukar mycket datamängd om du streamar film och tv-serier i HD-kvalitet. Använder du ett fast bredband så ingår det fri datamängd, men använder du mobilt bredband kan det vara bra att veta hur stor datamängd som används. Nedan hittar du en lista på ungefär hur mycket data som används till de olika kvaliteterna.

  • Tele2 Play ej HD - 700 Mb per timme
  • Tele2 Play HD - 3 Gb per timme

Hjälp


Här kan du ta del av information, tips och guider för Tele2 Play.

Installation av appar

Ladda ner appen Tele2 Play via

  • App Store för iOS
  • Google Play för Android
  • Android TV (Tele2 Play laddas hem via Google Play Store)
  • Apple TV (Tele2 Play laddas hem i App Store i din Apple TV)
  • Samsung TV (Tele2 Play laddas hem i Samsung Smart TV app Store)
    Se till att du alltid har den senaste versionen genom att tillåta automatisk uppdatering på din enhet.

Använder du dator?

Om du använder en dator loggar du in på tele2play.se. Tele2 Play på dator fungerar på både Mac och PC.

Logga in på Mitt konto

Har du redan ett konto kan du logga in på tele2play.se genom att klicka på Logga in i övre högra hörnet.

Du kan logga in med följande uppgifter:

  • BankID: Oavsett om du är Tele2, Tele2 Play eller Boxer-kund så kan du enkelt logga in med BankID
  • Med kontouppgifter Tele2: Är du tv kund hos Tele2 så kan du också logga in med ditt kundnummer och lösenord.
  • Mejl och lösenord: Är du Tele2 Play-kund och köpt tjänsten online så fick du även välja en mejladress och lösenord vid ditt köp. Har du köpt tjänsten via en återförsäljare eller kundservice så kan du lägga till detta inloggningssätt via länken https://www.tele2play.se/aktivera Tänk på! Du kan alltid logga in med BankID.

  • Med Boxerkonto: Du som Boxer-kund kan också logga in med ditt Boxer-konto. För att kunna använda detta inloggningssätt så behöver du först skapa ett Boxer-konto, om du inte redan gjort det så går det att göra via denna sidan https://www.boxer.se/konto/bekrafta. Boxer-kontot kan du även använda för att logga in på Boxers Mina Sidor.

Glömt lösenord

Har du glömt ditt lösenord? Klicka här för att återställa ditt lösenord.

Ändra mejl och lösenord

Du kan när som helst ändra din mejl eller ditt lösenord på Mitt Konto. Så här gör du:

Ändra din mejladress

  1. Logga in med BankID eller Mejl och lösenord.
  2. Klicka på Profil ikonen uppe till höger
  3. Välj Mitt konto.
  4. Klicka på Ändra kontouppgifter.
  5. Klicka på Spara ändringarna.

Ändra ditt lösenord

  1. Logga in med BankID eller Mejl och lösenord.
  2. Klicka på Profil ikonen uppe till höger.
  3. Välj Mitt konto.
  4. Klicka på Byt lösenord.
  5. Skriv in ditt nuvarande lösenord samt ditt nya lösenord.
  6. Klicka på Spara ändring.

Streama via Chromecast

För att streama innehåll via Chromecast ska enheten med Tele2 Play och din Chromecast vara anslutna till samma nätverk.

Gör så här för att streama ett program till Chromecast:

  1. Klicka på ikonen uppe till höger
  2. Välj din Chromecast-enhet
  3. Starta ett program i Tele2 Play-appen

Chromecast ikon

Om du inte ser Chromecast-ikonen, kan du behöva logga ut och in i Tele2 Play. Se också till att appen är uppdaterad till den senaste versionen. För mer hjälp med Chromecast gå vidare till Google Chromecast Hjälp.

Streama via Airplay

För att streama innehåll via Airplay ska enheten med Tele2 Play och din Apple Tv vara anslutna till samma nätverk.

  1. Starta serien eller filmen du vill titta på.
  2. Klicka på ikonen Airplay, här ser du två exempel på hur ikonen kan se ut. ks-asset-airplay icon-white
  3. Välj den enhet du vill spela upp materialet på.

Störningar i bild och ljud

Upplever du problem med tjänsten kan du testa följande steg.

  • Starta om appen
  • Starta om din enhet
  • Kontrollera att du har senaste versionen av appen
  • Kontrollera att du har senaste versionen av operativsystemet på din enhet
  • Om du är uppkopplad mot ett wifi nätverk så kan du även testa att starta om din router

Betalning

Betalsätt

Streamingpaketen från Tele2 betalas med kort eller om du är kund hos Tele2, Comviq eller Boxer kan du även betala via din vanliga månadsfaktura.

Betalning sker månadsvis i förskott. Din nästa debiteringsdag och betalningsmetod ser du på Mitt Konto.

Många av våra kunder väljer att betala för Tele2 Play via en faktura från Comviq, Tele2 eller Boxer. Om den fakturarelationen på något sätt skulle förändras, till exempel att du säger upp ditt Comviq-abonnemang, så kommer vi automatiskt försöka lägga om kostnaden för Tele2 Play till en annan faktura om du har någon i våra andra varumärken, detta utan att du behöver göra något så att du kan fortsätta streama din favoritserie, bra va!

Byt betalsätt

Gör så här:

  1. Logga med mejl och lösenord eller BankID.
  2. Klicka på profil ikonen.
  3. Klicka på Byt betalsätt.
  4. Välj faktura eller betalkort.
  5. Ange uppgifterna som efterfrågas och klicka på Spara.

Ånger

Ångerrätt gäller vid köp av våra streamingpaket. Du betalar för de dagar du använt tjänsten, men inte därefter.

Säga upp / avsluta

Våra streamingpaket har ingen uppsägningstid, men betalning sker i förskott månadsvis vilket innebär att som längst har du tillgång till tjänsten en (1) månad efter uppsägning.

Gör så här:

  1. Logga in med mejl & lösenord eller BankID.
  2. Klicka på profil ikonen upp till höger.
  3. Välj Mitt Konto.
  4. Gå till Abonnemang.
  5. Klicka sedan på Avsluta abonnemang
  6. Svara på frågor som visas för att slutföra din uppsägning.
  7. En bekräftelse på uppsägningen skickas till din mejladress.

Behöver du mer hjälp?

Fler guider för Tele2 Play hittar du på tele2.se.

Kontakt

Har du en fråga?

Om du vill komma i kontakt med vår kundservice kan du alltid kontakta oss via mejl eller chatt.

Mejl

support@tele2play.se

Chatt