Kundservice

Om Tele2 Play+ och Tele2 Play Tv+

Tele2 Play+ och Tele2 Play Tv+ är två olika streamingpaket för filmer och serier, där Tele2 Play Tv+ även innehåller tv-kanaler.

Det här är Tele2 Play+

Med Tele2 Play+ streamar du exklusiva och omtalade titlar. Det breda utbudet tillåter hela familjen att se allt från äldre barnklassiker till de senaste action- och dramapremiärerna, bara ett knapptryck bort.

Detta ingår:

  • Tjänsten har ett brett utbud av filmer och serier från svenska, europeiska och amerikanska innehållsleverantörer. Utbudet uppdateras löpande med nya, spännande titlar.
  • Titta i mobilen, datorn eller i din tv i hela EU
  • Tillgängligt för alla, oavsett om du är kund hos Tele2 eller inte

Det här är Tele2 Play Tv+

Med Tele2 Play Tv+ tittar du på tv utan digitalbox men ändå vill följa favoritserierna eller sporten på exempelvis SVT, TV3 eller TV4.

Detta ingår:

  • Unikt utbud med filmer och serier som uppdateras löpande
  • Basutbud av de mest populära tv-kanalerna
  • Titta i mobilen, datorn eller i din tv i hela EU
  • Exklusivt för dig som är kund hos Tele2

Mitt Konto

Skapa konto

För att skapa ett konto på Tele2 Play+, gå in på tele2play.se och klicka på ”Prova Tele2 Play+”.

Logga in

Har du redan ett konto kan du logga in på tele2play.se genom att klicka på ”Logga in” i övre högra hörnet. Du kan logga in med följande uppgifter:

  • BankID
  • Tele2-konto
  • Tele2 Play-konto

Glömt lösenord

Har du glömt ditt lösenord? Klicka här för att återställa ditt lösenord.

Ändra mejl och lösenord

Du kan när som helst ändra din mejl eller ditt lösenord på Mitt Konto.

Säg upp

Du kan när som helst avsluta ditt konto på Mitt Konto. Mitt Konto hittar du under huvudmenyn. Välj "Abonnemang" och "Avsluta abonnemang". Därefter får du en bekräftelse på din uppsägning via mejl.

Det krävs att du är inloggad med BankID eller mejl/lösenord för att kommma åt Mitt Konto. Är du inloggad via ditt tv-abonnemang med kontouppgifter från Tele2 behöver du logga ut och använda dig av en annan inloggningsmetod.

Betalning

Sker månadsvis i förskott. Din nästa debiteringsdag och betalningsmetod ser du på Mitt Konto.

Många av våra kunder väljer att betala för Tele2 Play via en faktura från Comviq, Tele2 eller Boxer. Om den fakturarelationen på något sätt skulle förändras, till exempel att du säger upp ditt Comviq-abonnemang, så kommer vi automatiskt försöka lägga om kostnaden för Tele2 Play till en annan faktura om du har någon i våra andra varumärke, detta utan att du behöver göra något så att du kan fortsätta streama din favoritserie, bra va!

Användande

Kom igång på olika enheter

Du laddar enkelt ner appen Tele2 Play via

Se till att du alltid har den senaste versionen genom att tillåta automatisk uppdatering på din mobil, surfplatta eller Apple TV.

Om du använder en dator loggar du in på tele2play.se. Tele2 Play på dator fungerar på både Mac och PC.

Streama fritt

Om du har mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Tele2 streamar du filmer och serier i Tele2 Play+ utan att det dras mobildata från abonnemanget. Gäller inom Sverige och hela EU och så länge du har mobildata kvar i ditt abonnemang.

Gäller ej om du har Tele2 Play för grundutbud.

Titta i flera enheter

Du kan registrera fem olika enheter för användning av Tele2 Play, detta sker automatiskt när du loggar in första gången med en enhet. Du som har ett digital-tv-abonnemang hos oss kan se på tv eller film på två enheter samtidigt.

Titta utomlands

Tele2 Play fungerar inom hela EU. Programbolagens sändningsrättigheter är utformade på ett sätt som begränsar våra möjligheter att spela upp innehåll utanför EU.

Teknik

Plattformsstöd

Tele2 Play finns tillgängligt för iOS, Android, Apple TV, Samsung smart TV och genom webbläsaren på en PC eller Mac.

Systemkrav

App - iOS

  • iPad: iOS 13.x och senare
  • iPhone: iOS 13.x och senare

App - Android

  • Smartphone och surfplatta: 5.1 och senare

App - Android TV

  • Androidversion 5.1 och senare

App - Apple TV

  • Apple TV (Apple TV HD och senare): tvOS 13.X och senare.

App - Samsung TV

  • Samsung Smart tv från 2018 och framåt

Chromecast

  • Google Chromecast Generation 2 eller senare.
  • Google Nest Hub
  • Enheter, som t.ex. TV-apparater, med inbyggt stöd för Chromecast.

Webbläsare - Windows

Windows      Internet Explorer      Microsoft Edge      Firefox      Chrome
7Stöds ej79+47+75+
8.1Stöds ej79+47+75+
10Stöds ej79+47+75+

Webbläsare - Mac OS X

OS X      Safari      Firefox      Chrome      Microsoft Edge
10.6+13+47+75+79+

Hur påverkas din datamängd?

Streaming slukar mycket datamängd om du streamar film och tv-serier i HD-kvalitet. Använder du ett fast bredband så ingår det fri datamängd, men använder du mobilt bredband kan det vara bra att veta hur stor datamängd som används. Nedan hittar du en lista på ungefär hur mycket data som används till de olika kvaliteterna.

  • Tele2 Play ej HD - 700 Mb per timme
  • Tele2 Play HD - 3 Gb per timme

Streama fritt med mobil från Tele2 eller Comviq

Har du mobilabonnemang från Tele2 eller Comviq, samt ett tv-abonnemang från Tele2 så streamar du innehåll från Tele2 Play utan att det dras data från din surfmängd. Gäller inom Sverige samt inom EU.

Villkor

Allmänna villkor

Tele2s privatkundsvillkor gäller för användning av tjänsten.

Läs om hur vi använder dina uppgifter och hur länge de lagras. Här hittar du vår integritetspolicy och information om hur vi jobbar med cookies.

Mätningar av Nielsen

Tele2 mäter videouppspelning som sker på Tele2 Play i samarbete med Nielsen. Mätningarna som sker är anonymiserade och används av Nielsen i marknadsanalyssyfte, till exempel för att generera Nielsen TV Ratings. För mer information om Nielsens sekretesspolicy läs här. Du kan neka till att delta i Nielsens videomätningar som görs via en webbrowser här. För vår mobilapplikation så kan du neka till att delta i Nielsen videomätningar från applikationen.

Kontakt

Har du en fråga?

Om du vill komma i kontakt med vår kundservice kan du alltid kontakta oss via mejl eller chatt.

Mejl

support@tele2play.se

Chatt